Friday, July 23, 2010

SAJIAN HIDANGAN HANYA UNTUK SUAMI;>

Alhamdulillah..
tksh is3 ku,
tksh kemuliaan mu,
tksh keperihatinan mu,
tksh pengorbanan mu.

sajian terhidang dibalik tudung,
aku yakin tiada lalat yg
menghurung,
sajian terhidang tertutup rapi,
aku percaya pasti tiada lalat
menghampiri.

kemuliaan mu membuat aku
mengasihi,
keperihatinan mu membuat aku
menyayangi,
pengorbanan mu membuat aku
mensyukuri.

tksh seadanya,
tksh segalanya.

------(^_^)------(^_^)------
(^_^)------(^_^)------

Wahai saudara ku,
Alhamdulillah,
mungkin kau jua mungkin seperti
ku,

hidangan tersedia bersih & suci,
tiada apa yg perlu diragui,
kerana is3 sentiasa menyayangi,
sentiasa menjaga kehormatan
diri.

------(^_^)------(^_^)------
(^_^)------(^_^)------

Aduhai anak2 ku,
aduhai adik2 ku,
bagaimanakah kamu,
apakah persediaan dari mu,
utk insan yg bakal menjadi
teman mu,

utk insan yg bakal menyayangi
mu,
kerana diri mu adalah utk suami
mu.

Maka itu hargailah diri kalian
semua,
tega kah kau menyajikan sisa2
utk mereka,
tega kah kau menghidangkan
hidangan yg telah tercela.

tutuplah tubuh mu agar lalat
tidak menghurungi,
jagalah kehormatan mu agar
tiada najis menghinggapi.

kang nasir(11.00pm 13july2010)

No comments: